

SITI-POL: –Zapotrzebowanie rynku branżowego dało pomysł i pomogło wybrać kierunek, jakim teraz podążamy. Jak wiemy, początki zazwyczaj nie są łatwe i wiążą się z wieloma wyzwaniami i ogromną ilością pracy. Branża dość specyficzna, wymagająca wyboru odpowiedniego, sprawdzonego, zaufanego dostawcy (firmy SITI S.p.A.), a także dotarcia do konkretnego odbiorcy. Poszukiwania klientów, pomoc techniczna, terminowość dostaw, serwis, dobór właściwej kadry pracowniczej stawiały coraz to nowe cele, do których należało i należy dążyć.K.Z.: – Firma SITI-POL działa na rynku branży maszynowej. Proszę o przedstawienie obszaru aktywności na polskim i zagranicznym rynku.
S.: – Działamy na terenie całego kraju, a także na obszarze Rosji, Litwy, Łotwy, Estonii, Ukrainy, Białorusi, Mołdawii, Chorwacji, Czech, Słowacji i Niemiec. Wiadomo, że obecnie odległość nie ma większego znaczenia. Korzystamy z własnego transportu, wspierając się usługami ogólnodostępnych firm przewozowych.K.Z.: – Jaką pozycję na rynku ma dzisiaj firma SITI-POL? Jaki zakres działalności jest dla niej kluczowy?
S.: – Nasza obecność od 16 lat, udział w imprezach wystawienniczych w kraju i za jego granicami, widoczne na różnego rodzaju maszynach elementy z naszej oferty, zadowolenie klientów, jak również ciągłe pozyskiwanie nowych – mniejszych i większych – odbiorców może świadczyć o tym, że jesteśmy dość mocno obecnym i liczącym się kontrahentem w branży maszynowej. Pewien wpływ na naszą działalność miała obecna sytuacja rynku wschodniego (Rosji, Ukrainy czy Białorusi), co spowodowało skierowanie większego nacisku i uwagi na inne kierunki, gdzie nie brakuje potencjalnych odbiorców, ceniących dobrą jakość połączoną z profesjonalizmem.K.Z.: – Jakie kryteria biorą pod uwagę Klienci, kupując produkty firmy?
S.: – Głównymi kryteriami decydującymi o wyborze naszej firmy są jakość oferowanych produktów i usług, miła i fachowa obsługa oraz konkurencyjna cena.
K.Z.: – Firma SITI-POL ma w swojej ofercie między innymi takie produkty, jak: napędy mechaniczne, silniki elektryczne czy akcesoria do budowy maszyn. Czym wyróżnia się Państwa oferta na tle konkurencji?
S.: – Najważniejszymi cechami wyróżniającymi nasze produkty od produktów konkurencji są: szeroka oferta handlowa, natychmiastowa dostępność oferowanych produktów, błyskawiczny czas realizacji zamówień, innowacyjne rozwiązania technologiczne w zakresie produkcji oraz wyspecjalizowana kadra pracownicza.
K.Z.: – Obecnie dużo się mówi o innowacyjności i efektywności.Jak ważne są te kwestie w firmie SITI-POL?
S.: –Biorąc pod uwagę gwałtowny rozwój rynku napędów mechanicznych, nasza firma dokłada wszelkich starań, aby oferowane przez nią produkty były na najwyższym poziomie, zarówno pod względem jakości wykonania, jak i innowacyjności. Wiąże się to z częstym wprowadzaniem nowych produktów, dzięki czemu oferta handlowa naszej firmy nieustannie się powiększa.
K.Z.: – Ważnym tematem w branży automatyki przemysłowej jest również zagadnienie bezpieczeństwa przemysłowego.Jak w Waszej firmie przejawia się ta kwestia?
S.: – Nasza firma dokłada wszelkich starań, aby oferowane produkty zapewniały bezpieczeństwo użytkownika, jak również środowiska, w którym pracują. Dzięki stosowaniu swoistego rodzaju „wywiadu środowiskowego” jesteśmy w stanie zaspokoić potrzeby nawet najbardziej wymagających klientów, bezpieczeństwo i jakość naszych produktów poświadczone są licznymi certyfikatami i są dla nas sprawą priorytetową.
K.Z.: – W jakim kierunku zmierza obecnie rynek automatyki przemysłowej, rynek związany z napędami? Jakie panują trendy, jakie rozwiązania są preferowane?
S.: –Podstawowy nurtem jest zwiększenie efektywności napędów zapewniające zmniejszenie zużycia energii.
K.Z.: – W jaki sposób podążają Państwo za trendami w designie i technologii?
S.: –Wprowadzając na rynek nowoczesną przekładnię planetarną NRG o wysokiej sprawności i wszechstronnej budowie.
K.Z.: – Jaką koniunkturę przewidują Państwo w branży w tym roku?
S.: –Głównym kierunkiem będzie energooszczędność wiążąca się z wprowadzeniem produktu o większej sprawności.
K.Z.: – Na jaką pomoc techniczną może liczyć Klient w Waszej firmie?
S.: –Nasi Klienci mogą liczyć na wsparcie na różnych płaszczyznach, począwszy od poziomu doboru napędów, przez wsparcie przy uruchomieniu a skończywszy na pomocy przy eksploatacji.
K.Z.: – Dziękuję za rozmowę